Cum sa alegi produsele BREMBO

Sunteţi în căutarea unor discuri de frână mai performante pentru autoturismul dumneavoastră, dar nu sunteţi siguri dacă să alegeţi discurile perforate sau cele canelate? Alegerea dintre cele două tipuri nu este totuşi dificilă, nu trebuie decât să cunoaşteţi contraindicaţiile fiecărui tip de disc de frână. ​

Fiţi fără griji, Brembo vă ajută să scăpaţi de confuzia hamletiană: canelat sau perforat? La sfârşitul acestui articol veţi şti care tip de disc se potriveşte cel mai bine cu nevoile dumneavoastră. Trebuie să ştiţi că faţă de un disc standard, ambele asigură o aderenţă mai bună, o dispersare mai bună a gazelor şi un comportament mai eficient pe şosea umedă. Însă aveţi grijă la calitate, nu toate discurile perforate sunt la fel, aşa cum nici toate discurile canelate nu sunt la fel.​

Înainte de a aprofunda subiectul alegerii dintre discurile perforate şi cele canelate, trebuie să vă informăm în prealabil cu privire la calitatea discurilor de frână pe care doriţi să le cumpăraţi. Orice comparaţie are logică numai în cazul în care alte condiţii sunt identice. Înainte de a vă gândi dacă să achiziţionaţi discuri perforate sau canelate, este indicat să vă asiguraţi că alegeţi o marcă în măsură să asigure calitatea, siguranţa şi fiabilitatea. ​

Din acest punct de vedere, cei aproape 60 de ani de experienţă a companiei Brembo în producţia de discuri de frână şi fabricarea de sisteme de frânare pentru competiţii reprezintă o garanţie fără egal. De fapt, Brembo nu numai că produce ambele tipuri de discuri, ci şi oferă standarde de calitate pe care nu le poate egala niciun alt producător. ​

Cercetare şi dezvoltare, teste în laborator şi pe şosea, producţie şi distribuţie: cu ajutorul controlului întregului ciclu de producţie, Brembo poate oferi o gamă de discuri de frână cu niveluri de performanţă, fiabilitate, durată şi confort excelente în orice condiţii de utilizare.​ Brembo controlează toate fazele procesului de producție: proiectare, dezvoltare, testare, îmbinare, prelucrare, asamblare, distribuţie şi asistenţă. Producţia de componente originale (adică din fabrică/de echipare iniţială) are loc în fabrici omologate de producătorii auto. În aceste unităţi de producţie şi cu aceleaşi echipamente, Brembo fabrică și produsele Aftermarket sau Upgrade, care beneficiază de aceeași valoare tehnologică ridicată, de care se bucură componentele originale. Pentru piaţa de piese de schimb, Brembo pune la dispoziţie două game de produse, caracterizate de prezenţa discurilor perforate şi canelate.​Linia Aftermarket are o acoperire a parcului circulant de peste 98% şi se alătură discurilor tradiţionale fără caneluri şi fără orificii atât cu discurile Brembo Max (cu suprafaţă de frânare canelată) cât şi cu discurile Brembo Xtra (cu suprafaţă de frânare perforată). În schimb, gama High Performance se adresează unui public ţintă mai sportiv şi dispune de discuri perforate şi canelate atât integrale (Sport) cât şi compuse din două piese (Gran Turismo) cu carcasă din aluminiu şi suprafaţă de frânare din fontă perforată sau canelată.​

De aceea, nimeni nu vă poate sfătui mai bine decât Brembo ce tip să alegeţi. În continuare vom trece în revistă caracteristicile şi avantajele asociate ale celor două tipuri de discuri de frână, analizând, în scopul simplificării, discurilor Brembo Xtra (perforate) şi Brembo Max (canelate), care pot fi considerate ca fiind nivelul de bază al gamei Brembo.​

Evident, aceleaşi considerente sunt valabile în general pentru toate discurile perforate şi canelate şi chiar şi pentru discurile gamei High Performance. Acestea din urmă sunt disponibile cu ambele finisaje şi sunt destinate tuturor pasionaţilor care doresc discuri de frână fiabile pe şosea şi de calitate superioară pe pistă. ​

Deoarece discurile perforate sau canelate îmbunătăţesc frânarea​

Prezenţa orificiilor (Brembo Xtra) sau canelurilor (Brembo Max) pe un disc de frână garantează o aderenţă mai bună şi un răspuns cu siguranţă mai prompt şi mai eficient al sistemului de frânare. Acest efect se datorează suprafeţei orificiilor sau canelurilor care asigură, mai ales în fazele iniţiale ale frânării, o eficienţă îmbunătăţită, mulţumită unui coeficient de frecare mai mare decât cel al discurilor standard. ​

 Un alt avantaj important care se obţine utilizând discurile perforate sau canelate îl reprezintă menţinerea curăţeniei şi înnoirea continuă a materialului de frecare al plăcuţei. Perforarea permite şi întreruperea stratului de apă care se poate depune de suprafaţa de frânare pe timp de ploaie. Din acest motiv, chiar şi în cazul conducerii pe şosea udă, sistemul răspunde în mod eficient de la prima frânare. ​

 În acelaşi mod, şi canelurile, orientate spre exterior, asigură o dispersare mai eficientă a apei care poate fi prezentă pe suprafaţa discului: astfel, se obţine o consecvenţă mai bună a comportamentului în toate condiţiile atmosferice. La fel cum dispersează apa, orificiile şi canelurile oferă şi o capacitate mai mare de disipare a gazelor care se formează din cauza temperaturilor ridicate între suprafaţa plăcuţei şi a discului. ​

 Când ating temperaturi ridicate, aceste gaze, provocate de arderea răşinilor din care este compus materialul de frecare, pot provoca fenomenul de fading (atenuare), ce reduce coeficientul de frecare dintre disc şi plăcuţă, ceea ce are ca rezultat scăderea eficienţei de frânare. Prezenţa orificiilor sau canelurilor pe suprafaţa de frânare permite evacuarea rapidă a acestor gaze, restabilind rapid condiţiile optime de frânare. ​

 Pe scurt, ambele tipuri de discuri Brembo Xtra şi Brembo Max reprezintă două soluţii excelente pentru cei care îşi doresc un condus mai sportiv, fără a compromite confortul şi durata de viaţă a discurilor şi pastilelor. Diferenţele faţă de discurile standard sunt atât de natură estetică dar şi de natură practică. În schimb, abordăm circumstanţele care înclină balanţa în favoarea unui tip faţă de altul.​

Pentru cine sunt indicate discurile canelate ​

​​ Discurile canelate sunt în general recomandate   pentru cei care preferă o utilizare mai „extremă” a  discurilor. Pentru toate tipurile de discuri de frână, în  special pentru cele care prezintă prelucrări pe  suprafaţa de frânare, precum discurile perforate şi  canelate, Brembo efectuează numeroase teste în  laborator şi pe şosea, pentru a satisface cerinţele  de performanţă şi de rezistenţă termo-mecanică ale  sistemului de frânare în cele mai diverse condiţii de  utilizare.​

 Astfel se previne riscul de formare a fisurilor atât pentru discurile perforate cât şi pentru cele canelate. Totuşi, limitându-ne la utilizarea în condiţii extreme, precum competiţiile, sau simplele sesiuni pe pistă, discul canelat prezintă o rezistenţă mecanică mai mare faţă de cel perforat şi, astfel, este de preferat. ​

 Aşadar, discurile Brembo Max, pot fi indicate pentru cei care preferă substanţa, deoarece, pe lângă faptul că oferă o rezistenţă mai mare la fisuri - deşi numai în condiţii extreme, precum competiţiile - canelurile oferă şi un instrument util pentru recunoaşterea momentului în care trebuie înlocuit discul. ​

​Diferenţele în termeni de performanţă sunt practic inexistente, mai ales dacă luăm în considerare utilizarea sportivă, dar întotdeauna pe şosea. Pentru a evita utilizările necorespunzătoare şi astfel pentru a vă scuti de o cheltuială inutilă, trebuie să menţionăm că utilizarea pe pistă presupune alte tipuri de produse, concepute special pentru competiţii. ​

Pentru cine sunt indicate discurile perforate ​

​​​Cei care în schimb nu intenţionează să-şi supună discurile de frână la condiţii extreme de utilizare ar trebui să aleagă opţiunea „disc perforat”, deoarece această variantă oferă în plus o capacitate de răcire mai mare. ​

Atât perforarea cât şi canelarea sunt concepute special pentru a garanta o eliminare a căldurii mai performantă faţă de discurile standard. Totuşi, prezenţa orificiilor oferă o capacitate mai mare de disipare a căldurii în timpul frânării faţă de cea garantată de canelurile specifice discurilor canelate. ​

De asemenea, discurile Brembo Xtra pot fi mai indicate pentru cei care acordă mai multă atenţie aspectului estetic, din moment ce pentru majoritatea pasionaţilor, discul perforat este sinonim cu utilizarea sportivă. 

Nu uitaţi de plăcuţele potrivite ​

Însă atenţie, nu compromiteţi alegerea de discuri de frână sportive (canelate sau perforate) achiziţionând un set de plăcuţe de frână nepotrivite. Discul şi plăcuţele de frână trebuie să funcţioneze la unison, de aceea discurile sportive necesită plăcuţe similare: dacă folosiţi plăcuţe nepotrivite, performanţa sistemului de frânare va fi redusă mult, chiar dacă dispuneţi de discuri canelate sau perforate. ​

Plăcuţele Brembo Xtra sunt soluţia ideală pentru a beneficia la maxim de caracteristicile discurilor Brembo Max şi Brembo Xtra. Performanţele excelente şi controlul total asupra acţiunii de frânare oferă din plin plăcerea condusului sportiv, fără a compromite confortul şi durata de utilizare pe şosea. ​

​Asociată discurilor Brembo Max şi Brembo Xtra, această soluţie tehnică a trecut cele mai stricte teste atât pe bancurile de testare statice şi dinamice cât şi în cadrul numeroaselor teste pe şosea, chiar şi pentru autoturismele din segmentul intermediar, căruia se adresează gama de discuri de performanţă XTRA şi MAX. ​

 Dotată cu peste 30 de componente diferite, combinaţia BRM X L01 este caracterizată de un coeficient de frânare ridicat, care înseamnă o frânare mai fermă şi mai stabilă, atât la temperaturi ridicate cât şi la temperaturi scăzute. Toate acestea fără a renunţa la un grad foarte ridicat de confort la condus sau la caracterul modular îmbunătăţit al pedalei şi fără a compromite performanţa în număr de kilometri a produsului.​

Sursa: www.brembo.com