Filtru de aer standard vs. filtru sport. Alegerea perfecta chiar exista!

Filtru de aer standard vs. filtru sport. Alegerea perfecta chiar exista!

    Sa incepem cu inceputul, pentru ca motorul sa functioneze in parametrii filtrul de aer trebuie schimbat la fiecare revizie sau chiar mai des in functie de conditiile in care masina este folosita. Rolul acestuia este de a proteja motorul sau alte anexe (turbina) de eventualele impuritati ce pot patrunde in interiorul sau, cum ar fi praful, murdaria sau diferite insecte si alte resturi, acest filtru gasindu-se la inceputul traseului de admisie. Filtrele de aer sunt ca niste retele foarte fine care au rolul sa opreasca particulele straine sa patrunda in motorul masinii, avand si rolul de a indeparta umezeala si grasimea.

Filtrul de aer standard este obtinut dintr-o hartie cu porii mici (sub 0.5 mm) si este format din o multime de tuburi aranjate simetric care formeaza niste saculeti in forma de flori, unul langa celalalt. Acesta respecta intr-o foarte mare parte valorile OEM, adica sunt special create pentru fiecare marca, model si tip de motor,  acestea pot fi destul de greu de curatat si refolosit.  In mod normal filtrul se schimba la fiecare interval de revizie specificat in cartea tehnica a vehiculului.  

Filtrele de aer sport sunt realizate din materiale impermeabile si ofera

How to Clean a Reusable K&N Air Filter - AutoZone un flux mai mare de aer, acest lucru ajutand la asigurarea unei cantitati suplimentare de aer in cilindri. Sinteticele ( filtrele de aer sport) pe langa faptul ca ofera un debit de aer cu pana la 80% mai mare decat un filtru normal, au fost special concepute pentru sporirea puterii motorului tau, chiar daca ai un motor aspirat sau unul suptraalimentat diferentele se vor simti de la prima pornire.In general, filtrele de aer sport sunt recomandate pentru masini cu un anumit nivel de modificari. Prin urmare daca nu doriti sa va deplasati prea mult cu masina si nu doriti sa alegeti varianta sport, va recomandam un filtru normal.

      Diferentele dintre un filtru de aer sport si unul clasic sunt tocmai aspectele ce conteaza, la filtrele sport este utilizata tehnologia pleat. Cu alte cuvinte, se foloseste mai multa suprafata pentru filtrare folosita in mod obisnuit, ceea ce duce la o mai buna eficienta decat la cele de tip standard.

    O alta diferenta consta in performantele de filtrare a impuritatilor din aer, care este mult superioara la filtrele sport in comparatie cu filtrele standard, pentru a mari debitul de aer ce ajunge in motor, recomandat ar fi sa alegi un filtru de aer sport din bumbac. Avantajul major al filtrelor de aer sport este faptul ca se pot reutiliza dupa ce se face mentenanta necesara ( spalare si lubrifiere) pe cand filtrele de aer standard ce sunt confectionate din hartie trebuiesc schimbate odata la 12.000 de kilometri, fiind exclusa reutilizarea lor prin a le scutura sau a le spala. In general  putem spune ca filtrele standard sunt cele mai intalnite deoarece sunt ieftine si usor de inlocuit, dar daca doresti un pic de performanta si sanatate mai indelungata motorului, indicat ar fi sa utilizezi un filtru de aer sport.

    In momentul de fata printre cele mai bune brand-uri de filtre sport este K&N, care este la ora actuala cel mai popular in industria auto.  Majoritatea producatorilor de autoturisme au implementat filtrele de aer umede in procesul fabricarii masinilor din ultimii ani, dar ele nu erau suficient de bune pentru producatorii auto si atunci au supravietuit filtrele uscate, K&N fiind liderul acestui segment.  Acestia au implementat tehnologia K&N PowerStack™ in multe dintre masinile lor, aceste filtre prezinta viteze procesuale imbunatatite si un grad sporit de rezistenta.

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.